Sign in with
Sign up | Sign in
Your question
Solved

downgrade before i kill someone

Last response: in Windows 8
Share
June 28, 2013 10:35:40 PM

i want windows 7!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i cant get w7 to load from usb drive. iv disabled secure boot and enabled legacy boot. wtf do i still need? it loaded when i did the start up manual but it wouldn't go past the windows loading symbol on start up. what do i still need to do to get this piece of crap off of my new laptop. i will deal with drivers after i learn how to get 8 off

More about : downgrade kill

June 28, 2013 10:40:49 PM

You may have a corrupt file. It's a very big file to download, and sometimes big files get corrupted. Next, make sure it is a bootable flashdrive. I'm sure you did that one already, right?
m
0
l
June 28, 2013 10:44:52 PM

adimeister said:
You may have a corrupt file. It's a very big file to download, and sometimes big files get corrupted. Next, make sure it is a bootable flashdrive. I'm sure you did that one already, right?


iv used this drive to load w7 many times before and iv never had a problem with it till now
m
0
l
Related resources
June 29, 2013 12:30:23 AM

Well maybe the flash drive itself got corrupted? Just try to format it again. It might work. I don't know how much write cycles it takes before it gets corrupted, I'm sure it should take forever..
m
0
l
June 29, 2013 3:46:40 AM

adimeister said:
Well maybe the flash drive itself got corrupted? Just try to format it again. It might work. I don't know how much write cycles it takes before it gets corrupted, I'm sure it should take forever..


well its 16gb and that should take years, though i did use it for the 360 and it has been formatted a few times....maybe a lot lulz
m
0
l
June 29, 2013 3:54:47 AM

Well, formatting it a lot reduces its life span. Try formatting it again. lol
m
0
l
June 29, 2013 3:47:06 PM

adimeister said:
Well, formatting it a lot reduces its life span. Try formatting it again. lol


well does reading from the drive wear it out? other wise it shouldnt effect it
m
0
l

Best solution

June 29, 2013 10:19:39 PM

Yes it also wear it out thru the read and write cycles, but I believe it gets a lot of wear when you format it.
Share
June 30, 2013 5:08:06 PM

adimeister said:
Yes it also wear it out thru the read and write cycles, but I believe it gets a lot of wear when you format it.


well im saying fuck it. there are some nice parts about 8 that i like but its gonna take some time to get used to it. which i didnt want to do
m
0
l
June 30, 2013 9:04:46 PM

hahaha Why not try downloading another win7 file? It's free in their website, the 2nd pack.
m
0
l
June 30, 2013 9:12:30 PM

well i just tried using it on my new ssd for my desktop and it worked just fine so its definite the laptop its self. i also had trouble using even the recovery drive today on another windows 8 laptop to install the OS on a ssd. i thought it wouldn't take as long as cloning. boy was i wrong cause it took longer to find out that it wouldnt work than to clone. should of done that from the start cause the drive was still cloning when i left and got done with in a hour. i wont beable to put it in for another month
m
0
l
June 30, 2013 9:32:42 PM

Oh damn. SOrry to heart that...
m
0
l
!