Sign in with
Sign up | Sign in
Your question
Solved

GTX 780 OR GTX 770 SLI!? Please fast answer!

Last response: in Graphics & Displays
Share
July 17, 2013 11:43:31 AM

So yeah, I'am gonna buy a gaming computer. But I'am to lazy to build one. So yeah, I will start to say that I will play on a Asus 24" 1920x1080p 144hz monitor. So two gtx 770's cost 988 dollars, while one gtx 780 costs 964 dollars. I don't know if I'am gonna sli my gtx 780 in about one year or so. So the systems I can choose between is:

CM storm stryker
Corsair TX 850W PSU
Intel Core i5-4670K
MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150
Cooler Master Seidon 120M
Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Kingston SSDNow V300 120GB
WD Desktop Blue 1TB SATA

For the gtx 770 sli system it will cost 2658 dollars while the 780 system costs 2511 dollars.
And this is Norwegian prices! xD

And btw, is it something I have to change on my system to make it more future proof?
July 17, 2013 11:48:08 AM

Two 770's will be faster, but you potentially have microstutter and games that wont work, and you will always have more heat and noise. Decide if you think its worth it. In an absolute ideal scenario two 770's could be as much as 40% faster, but most games don't scale that well and it will be around 20%. Personally I'd take the single card and not have to worry about SLI woes, rare as they are.
m
0
l
July 17, 2013 11:50:09 AM

I have a single 780 and it is fantastic. I came from an SLI GTX 560 set up and it surpassed all my expectations (besides the crappy NVIDIA drivers these days with constant Kernel crashes). For absolute maximim performance, two 770's will beat a 780, BUT at the expense of more cost, ALOT more heat in your case, and more power usage.

Edit: If you do use the 780 you can google how to modify 314.22 TITAN drivers to work with the 780, they are perfect, absolute stable drivers.
m
0
l
Related resources
July 17, 2013 11:53:47 AM

cookybiscuit said:
Two 770's will be faster, but you potentially have microstutter and games that wont work, and you will always have more heat and noise. Decide if you think its worth it. In an absolute ideal scenario two 770's could be as much as 40% faster, but most games don't scale that well and it will be around 20%. Personally I'd take the single card and not have to worry about SLI woes, rare as they are.


http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_770_sl... for the most sli will work on the "best" games. I will have around 40+ fps higher on most games. gtx 780 on bioshock infinite gets 112 fps while gtx 770 sli gets 148 fps. Battlefield 3 gtx 780 gets 90fps while gtx 770 sli gets 136 fps. Crysis 75 and gtx 770 sli 95 fps.
m
0
l
July 17, 2013 11:54:37 AM

you made another thread for the same question......a 770 sli will win, its simple
m
0
l
July 17, 2013 11:55:48 AM

RaisingTheBarHD said:
you made another thread for the same question......a 770 sli will win, its simple


I know. But I want most people to answer as possible. I wanna be sure :D 
m
0
l
July 17, 2013 12:02:28 PM

Axzevos said:
RaisingTheBarHD said:
you made another thread for the same question......a 770 sli will win, its simple


I know. But I want most people to answer as possible. I wanna be sure :D 


ok just saying that no matter what a 770 sli will beat a 780 in fps
m
0
l
July 17, 2013 12:03:26 PM

RaisingTheBarHD said:
Axzevos said:
RaisingTheBarHD said:
you made another thread for the same question......a 770 sli will win, its simple


I know. But I want most people to answer as possible. I wanna be sure :D 


ok just saying that no matter what a 770 sli will beat a 780 in fps


I will get the sli.

m
0
l
!