Sign-in / Sign-up
Your question
Solved

Max temp for AMD X4 750k?

Tags:
  • CPUs
  • AMD
  • Cooler Master
Last response: in CPUs
January 30, 2014 12:27:07 PM

Hello all, Im getting a cpu cooler in the mail today, surprise (hyper 212 evo), and I plan to run prime95 after installation to check the temps etc. My question is, what the heck is the max tempurature for my CPU, an AMD Athlon X4 750K. I went to AMD's site and entered the model # (AD750KWOHJBOX) and in the product description it lists nothing in the max temp(C) slot! Any ideas would be greatly appreciated. And btw...Im a noob so bear with my noobness

More about : max temp amd 750k

a b à CPUs
January 30, 2014 12:35:15 PM

I don't have an idea what the TJmax (CPU max temp to throttle down) of the Athlon 750K. I have my 750K at stock, playing Battlefield 4, max temps at 77C. I would see a 10-15C in max temps decrease.
m
0
l
Related resources
a b à CPUs
January 30, 2014 12:42:27 PM

for most cpu's it not supposed to go over 75C
m
0
l
January 30, 2014 1:09:16 PM

yeah it went up to 86C a couple days ago, do you think I've damaged my CPU? I couldn't get a hold of any thermal paste to reapply the heatsink fan...hope I didn't damage my new build :/ . My new cpu cooler and plenty of thermal paste are coming in the mail at any time btw
m
0
l
a b à CPUs
January 30, 2014 1:11:22 PM

No you will be fine. As long as you don't run it 24/7.
m
0
l
January 30, 2014 1:22:24 PM

thanks for the advice guys, thanks for the reassurance sweeny!
m
0
l
February 26, 2014 6:34:18 PM

is it weird that my 750k is running at 55C when it has a slight overclock of 4.09GHz??? I am still using the stock cooler and everything
My CPU has never gone anywhere close to 75C
m
0
l
a b à CPUs
February 27, 2014 10:44:09 AM

fishfish98 said:
is it weird that my 750k is running at 55C when it has a slight overclock of 4.09GHz??? I am still using the stock cooler and everything
My CPU has never gone anywhere close to 75C


Is that 55c in full load? 55c is quite low for 4.09GHz (which i guess is 4095MHz exactly with OC Genie :)  ).
m
0
l
February 28, 2014 10:34:49 PM

Alin Prema said:
fishfish98 said:
is it weird that my 750k is running at 55C when it has a slight overclock of 4.09GHz??? I am still using the stock cooler and everything
My CPU has never gone anywhere close to 75C


Is that 55c in full load? 55c is quite low for 4.09GHz (which i guess is 4095MHz exactly with OC Genie :)  ).


Haha, yup its with OC Genie...It is only running at 55C after about a hour of BF4 gameplay, so do you think I could go higher with the Overclock? Or should I get a better cooler first
m
0
l
a b à CPUs
March 1, 2014 3:02:40 PM

fishfish98 said:
Alin Prema said:
fishfish98 said:
is it weird that my 750k is running at 55C when it has a slight overclock of 4.09GHz??? I am still using the stock cooler and everything
My CPU has never gone anywhere close to 75C


Is that 55c in full load? 55c is quite low for 4.09GHz (which i guess is 4095MHz exactly with OC Genie :)  ).


Haha, yup its with OC Genie...It is only running at 55C after about a hour of BF4 gameplay, so do you think I could go higher with the Overclock? Or should I get a better cooler first


I had 56-57c@3700MHz with the stock heatsink, that's why i said your 55c is quite low considering you OC'd it to 4095MHz. Get a better cooler if you want to go further with the OC tho :) .

m
0
l
March 11, 2014 6:47:11 PM

I got to 85 C running Prime95 for a whopping 3 minutes at stock speeds and stock cooler. Voltage maxed at about 1.4 though for some reason. I don't know how to lower it.1.3V. This is normal voltage for stock clock speeds, correct?
m
0
l
a b à CPUs
March 12, 2014 5:34:16 PM

1.3V is for 3700MHz, must be lower for the 3400MHz stock, but 1.3V is ok, it means yours was boosted to 3700MHz as well. I had 85-86 too with the stock heatsink but that's not accurate anyway.
m
0
l