Sign in with
Sign up | Sign in
Your question

What games can I run with this build?

Last response: in Video Games
Share
February 4, 2013 1:48:22 AM

No overclocking

Specs:
Intel Core i5 3570 (not k)
Asus Geforce GTX 660 DirectCU II
Intel DZ77SL-50k motherboard
Crucial Ballistix Sport 8gb Ram (2x4)
Seagate Barracuda 500 GB
average Antec case
Antec Earthwatts 650W

Will I be able to run most games? And at what settings? Planning to play WoW, GW2, BF3.

ALSO, did I get a crappy motherboard? That is what I'm most worried about. It was about $130.

More about : games run build

February 4, 2013 3:07:26 AM

Lol, you can run all games. Most at maximum settings. WoW and GW2 will both run at maximum settings. Battlefield 3 will be a combination of ultra and high.

The motherboard is fine. You could probably of gotten something a bit better for that price, but it is a fairly nice motherboard. It is Z77 and has USB 3.0 and whatnot.
February 4, 2013 3:47:30 AM

pretty good parts. shudda went with the 3570k. my computer is similar, and i run most games maxed with a minimum of more than 60fps, of course disregarding those few unoptimized monstrosities [crysis, metro 2033, gta iv]
Related resources
February 4, 2013 5:57:48 AM

Great, thanks. It will run far cry as well right?
Damn voiid i'm 14 as well but I wish I had your knowledge with computer builds
February 4, 2013 9:06:53 PM

Yeah. My card (7870) is kind of between the 660 and 660Ti and I play at max settings without AA at 1080P. You are probably looking at close to maximum without AA, or medium-high with AA.

I don't know any where near as much as some people on this forum. I was asking questions just like you a few months ago before I got my PC.
February 4, 2013 11:08:56 PM

what's aa?
February 5, 2013 12:03:31 AM

Yeah, you will probably want it. It is unusual not to use it, but that's how I roll. I find the performance impact outweighs it's extra visual appeal.
February 5, 2013 1:21:04 AM

Quote:
@ OP. Why did you pick that motherboard? Its pretty ugly.


ikr, but i'm new to computers and the employee told me it was good LOL




:( 
February 5, 2013 1:24:14 AM

How do I set up Anti-Aliasing? Is it a setting in the game?
And how much does it reduce the FPS?
February 5, 2013 2:20:45 AM

gopz said:
How do I set up Anti-Aliasing? Is it a setting in the game?
And how much does it reduce the FPS?


Yeah, Anti-Aliasing is just an option in the game. It will usually have something like "Anti-Aliasing:" with a dropdown selection thing with 2x, 4x and 8x. The higher the number the smoother the edges.

It decreases performance quite a bit. Other than resolution, it is probably one of the biggest performance droppers.
February 5, 2013 2:26:13 AM

Ok. What should my priority order be? resolution, then video settings (mid/high/ultra), then AA?
February 5, 2013 8:54:26 PM

Yep. As I said, most people want AA. I am the exception, not the norm.
!