Alte Telefonleitung weiter nutzen ?

Guest

Archived from groups: comp.dcom.voice-over-ip (More info?)

Ich überlege zur Zeit bei mir Voce over IP einzurichten, ich habe aber
noch sehr wenig Ahnung von dem Thema deswegen eine Frage:

Ich habe gehört es gibt Adapter um die Alten Telefone weiter nutzen zu
können. Ist es auch möglich das Alte Telefonkabel weiter zu nutzen?
Wenn Zwei Telefone das Selbe Kabel nutzen und ich am ende einen
Solchen Adapter(Vom Telefonnetz auf voIP) anschließe

Gruß Nils

Guest

"Nils" <N.Christiansen@web.de> wrote in message
> [...]
> Wenn Zwei Telefone das Selbe Kabel nutzen und ich am ende einen
> Solchen Adapter(Vom Telefonnetz auf voIP) anschließe

I consider at present with me Voce of over IP to furnish, I have however
still very little notion of the topic therefore a question: I have belong
it give adapters around the old persons of telephones further to use to be
able. Is it to be used also possible old persons the telefonkabel further?
If two telephones the same cable use and I to end such Adapter(Vom telephone
network on voIP) attach greeting of Nile

Not sure my german translator is very good but, the broadband link speed
will determine the number of lines supported as well as how it is
compressed, For most brodband one conversation takes 50-100 k but it is
possible to compress to as little as 9.6k. Just about anyone who can use a
normal phone can use voip so old people should they may need more help
setting up a system.

Nicht sicher ist mein deutscher Übersetzer sehr gut, aber, die
Breitbandverbindungsgeschwindigkeit stellt die Zeilenzahl gestützt fest,
sowie, wie sie zusammengedrückt wird, denn das meiste Gesprächsnehmen des
brodband eins 50-100 k aber es sind möglich, um sich zu so wenigem wie 9.6k
zusammenzudrücken. Gerade über jedermann, das verwenden kann, kann ein
normales Telefon voip benutzen, also alte Leute sie mehr Hilfe benötigen
können, die ein System aufstellt.

Guest

Guest
Archived from groups: comp.dcom.voice-over-ip (More info?)

<snip>
> it give adapters around the old persons of telephones further to use to be
<snip>
> Not sure my german translator is very good but,
<snip>
"old telephone cabling" not equal " old persons" so my translator is bad, I
will stay with english :)

Nils skrev:
> [...]
> Wenn Zwei Telefone das Selbe Kabel nutzen und ich am ende einen
> Solchen Adapter(Vom Telefonnetz auf voIP) anschließe

Sorry for replying in English, but what you are asking for exists! There
are adapters, like Sipura SPA 2000 or Handytone 486 that do what you
want. I use a Sipura with my old telephone cabling. 3 phones connected -
no problems at all.

Svein