Alte Telefonleitung weiter nutzen ?

Archived from groups: comp.dcom.voice-over-ip (More info?)

Ich überlege zur Zeit bei mir Voce over IP einzurichten, ich habe aber
noch sehr wenig Ahnung von dem Thema deswegen eine Frage:

Ich habe gehört es gibt Adapter um die Alten Telefone weiter nutzen zu
können. Ist es auch möglich das Alte Telefonkabel weiter zu nutzen?
Wenn Zwei Telefone das Selbe Kabel nutzen und ich am ende einen
Solchen Adapter(Vom Telefonnetz auf voIP) anschließe

Gruß Nils
3 answers Last reply
More about alte telefonleitung weiter nutzen
  1. Archived from groups: comp.dcom.voice-over-ip (More info?)

    "Nils" <N.Christiansen@web.de> wrote in message
> [...]
    > Wenn Zwei Telefone das Selbe Kabel nutzen und ich am ende einen
    > Solchen Adapter(Vom Telefonnetz auf voIP) anschließe

    I consider at present with me Voce of over IP to furnish, I have however
    still very little notion of the topic therefore a question: I have belong
    it give adapters around the old persons of telephones further to use to be
    able. Is it to be used also possible old persons the telefonkabel further?
    If two telephones the same cable use and I to end such Adapter(Vom telephone
    network on voIP) attach greeting of Nile

    Not sure my german translator is very good but, the broadband link speed
    will determine the number of lines supported as well as how it is
    compressed, For most brodband one conversation takes 50-100 k but it is
    possible to compress to as little as 9.6k. Just about anyone who can use a
    normal phone can use voip so old people should they may need more help
    setting up a system.

    Nicht sicher ist mein deutscher Übersetzer sehr gut, aber, die
    Breitbandverbindungsgeschwindigkeit stellt die Zeilenzahl gestützt fest,
    sowie, wie sie zusammengedrückt wird, denn das meiste Gesprächsnehmen des
    brodband eins 50-100 k aber es sind möglich, um sich zu so wenigem wie 9.6k
    zusammenzudrücken. Gerade über jedermann, das verwenden kann, kann ein
    normales Telefon voip benutzen, also alte Leute sie mehr Hilfe benötigen
    können, die ein System aufstellt.
  2. Archived from groups: comp.dcom.voice-over-ip (More info?)

    <snip>
    > it give adapters around the old persons of telephones further to use to be
    <snip>
    > Not sure my german translator is very good but,
    <snip>
    "old telephone cabling" not equal " old persons" so my translator is bad, I
    will stay with english :-)
  3. Archived from groups: comp.dcom.voice-over-ip (More info?)

    Nils skrev:
> [...]
    > Wenn Zwei Telefone das Selbe Kabel nutzen und ich am ende einen
    > Solchen Adapter(Vom Telefonnetz auf voIP) anschließe

    Sorry for replying in English, but what you are asking for exists! There
    are adapters, like Sipura SPA 2000 or Handytone 486 that do what you
    want. I use a Sipura with my old telephone cabling. 3 phones connected -
    no problems at all.

    Svein
Ask a new question

Read More