Sign in with
Sign up | Sign in
Your question

Sick of : Its 23:59:59 5/13/07 and Im tired of waiting 2900

Last response: in Graphics & Displays
Share
a b U Graphics card
May 12, 2007 2:24:10 PM

Who wants to kill the next one that makes such a thread?
May 12, 2007 2:26:20 PM

You just did. :lol: 
a b U Graphics card
May 12, 2007 2:32:08 PM

OOOOPS
May 12, 2007 4:24:34 PM

lol :lol:  :lol: 

but i agree :p 
May 12, 2007 4:56:25 PM

I've been sick and tired of waiting and AMD/ATI's tomfoolery since December :roll:
May 12, 2007 5:35:05 PM

I was tired two months ago and thats why i have a 8800GTS now! 8)
May 12, 2007 6:01:01 PM

Those threads should be simply ignored.
May 12, 2007 7:07:07 PM

It's hard to ignore if you are waiting to order a new full system the moment they release decent 2900 benchmarks and deside between NVidia and ATI...
So it's a countdown :) 
May 12, 2007 7:13:56 PM

If you just stop wasting time making stupid ass threads like this and search online, any moron can already buy one.
May 12, 2007 7:59:45 PM

Will there be a 2900xtx to battle the Ultra? I've heard yes and no so I'm not sure?

-The String
May 12, 2007 8:12:00 PM

Quote:
Will there be a 2900xtx to battle the Ultra? I've heard yes and no so I'm not sure?

-The String


Word is that it sucks. So much so that it probably won't be released at all as it offers no real improvement over the xt while being much more expensive to make. Neither the GTX nor the Ultra will have any competition from the R600. The XT is only a competitor of the GTS.
May 12, 2007 8:17:15 PM

That's peculiar...then why release the Ultra at all? I thought it was there just because the 2900 kicked it in the balls. Oh well, sad day for Ati. 8O :( 

-The String
May 12, 2007 8:38:33 PM

Quote:
That's peculiar...then why release the Ultra at all? I thought it was there just because the 2900 kicked it in the balls. Oh well, sad day for Ati. 8O :( 

-The String


To make a bit of extra cash by charging an arm and a leg for its top binned G80s.
May 12, 2007 8:49:28 PM

Yeah, it did suck... at Direct X9 stuff! Everyone knows the real test will be how well the cards do at dx10 applications. I remember clearly in the transition from the dx8 to 9 era that dx9 cards sucked at dx8 apps. Nvidia's 8800's are going to turn out to be great dx9 cards but their dx10 capabilities are for crap! Watch for it!
May 12, 2007 8:58:36 PM

the radeon 9700/9800 was great for both dx8 and dx9. so what's your point?

i agree that we first must see dx10 benchies but you can not write off the 8800's without those bencies.

results from the past are no garantee for the future....
a b U Graphics card
May 12, 2007 9:18:56 PM

Quote:
Who wants to kill the next one that makes such a thread?


For being That person, YOU gonna get a hurt real bad !!

.
a b U Graphics card
May 12, 2007 9:21:33 PM

Quote:

i agree that we first must see dx10 benchies but you can not write off the 8800's without those bencies.


Why not? All the Fanbois already decided about a not released product without even launch drivers, why can't we write-off the G80 for DX10, since every early rumour, leaked benchmark, etc says it sucks at DX10 and will kill nearby puppies?

If the R600 they say sucks compared to the G80 at DX9, so why not go with the rumours that say the G80 sucks at DX10? The puppies thing I heard from a guy at B3D, but he's pretty knowledgeable, and really it sounds legit. :twisted:

Quote:
results from the past are no garantee for the future....


For some that's too abstract a concept, obviously they've never received a prospectus or invested any money of their own.
Anonymous
May 12, 2007 9:24:46 PM

how can you say that nvidia 8800 will be crap in DX10. IF your comparing it 2900 XT well thats not even out and so are any dx10 games. so whats your point. don't make a judgement on fiction
Anonymous
May 12, 2007 9:28:47 PM

good point man. i have no idea why people make assumption so quick. let AMD release 2900XT then compare both Nvidia and AMD in Dx9 and Dx10 and then make a conclusion which card is better.
Anonymous
May 12, 2007 9:32:29 PM

no idea man about xtx from what read is it is push to 3rd quater. but it will provide improved performence over xt if not huge. but we will only know when it comes out
May 12, 2007 10:14:02 PM

Quote:
If the R600 they say sucks compared to the G80 at DX9, so why not go with the rumours that say the G80 sucks at DX10? The puppies thing I heard from a guy at B3D, but he's pretty knowledgeable, and really it sounds legit. :twisted:


Personally I heard it straight from Jen-Hsun's mouth on Thursday when he said the R600 was only going to be competition for the GTS. Don't think he's gonna lie in front of a roomfull of wall street analysts only 4 days before R600 release, but whatever. The writing has been on the wall about this for months. You can continue to call it "rumors" till Monday. When that comes my predictions of an NV30 scale disaster will become reality, and those purportedly more knowledgeable who said otherwise will be proved wrong.
a b U Graphics card
May 12, 2007 10:28:29 PM

Quote:

Personally I heard it straight from Jen-Hsun's mouth on Thursday when he said the R600 was only going to be competition for the GTS. Don't think he's gonna lie in front of a roomfull of wall street analysts only 4 days before R600 release, but whatever.


First that's marketing, not architecture. You obviously weren't one of those analysts if you don't know the difference. So if you were there 'personally' you must have been refilling the water jugs for the attendees. :roll:

Quote:
The writing has been on the wall about this for months. You can continue to call it "rumors" till Monday. When that comes my predictions of an NV30 scale disaster will become reality, and those purportedly more knowledgeable who said otherwise will be proved wrong.


Sure thing, but you'll keep spewing until then and then disappear like I predict.

Sofar the writing on the wall says the R600XT will only compete with the GTS in DX9 but for the same MSRP or Less ; but in DX10 and geometry heavy workstation apps the G80 can't compete and will rely on a fall refresh to recover for their FX-like performance in those apps, where once again future compatibility is only a checkbox feature and not a practical use.

Now of course that may turn out to be overblown like your rumours, but until then that's the writing on the wall, that we all predicted since way back.
a b U Graphics card
May 12, 2007 10:31:19 PM

Form-letter loaded and issued;

May 12, 2007 10:33:01 PM

:lol:  :lol:  :lol: 

Great! :lol: 

:trophy: :trophy: :trophy:
May 12, 2007 11:33:06 PM

Quote:
Sofar the writing on the wall says the R600XT will only compete with the GTS in DX9


Gratz! It sure took you a long time to get around to it, but I see the truth has finally dawned. :) 

Of course you try to minimize, but it doesn't change the scale of the disaster. 6 Months late + Performance only equal to the 6 month old dumb downed version + absurd power consumption with the associated heat issues = another NV30. We won't even talk about the XTX. I wonder how much time/money/engineering resources were wasted on that all but unreleasable flop?

By the time DX10 performance matters in the slightest (and here you are the one rumormongering on the thinnest of evidence) we will be looking at R700s vs. G90s. Meanwhile NV will be laughing all the way to the bank putting out overpriced crap like the ultra and the 8600 because of ATI's competitive failures. That is the sad truth.
May 13, 2007 1:44:07 AM

What if I said that I could make you eat your words??? We all know how much you like the taste of your own foot. Oh, never mind...bannage has struck you once again. :lol:  :lol:  :lol: 
May 13, 2007 2:45:33 AM

Quote:
What if I said that I could make you eat your words???


And what if I said bring it on B1tch :roll:


May 13, 2007 3:26:58 AM

Quote:
What if I said that I could make you eat your words???


And what if I said bring it on B1tch :roll:





That you in the pic? By reading your posts I thought you were 15, not 51 ....
!