Sign in with
Sign up | Sign in
Your question

Some new talking points from our fav. PhD

Last response: in CPUs
Share
May 15, 2007 2:38:35 PM

Man... the hits just keep coming with this guy!

-------

AMD is indeed in an enviable position (I corrected a spelling error)

I re-iterate my projection that Intel BK by 2Q08.

Once K10 is out, Intel CPUs should all be sold at below $125. We all know this: Intel quad is not really 4, is more like 2.5.

AMD HD 2900XT put Nvidia 8800 GTX to shame

More about : talking points fav phd

May 15, 2007 3:04:53 PM

Quote:
Man... the hits just keep coming with this guy!

-------

AMD is indeed in an enviable position (I corrected a spelling error)

I re-iterate my projection that Intel BK by 2Q08.

Once K10 is out, Intel CPUs should all be sold at below $125. We all know this: Intel quad is not really 4, is more like 2.5.

AMD HD 2900XT put Nvidia 8800 GTX to shame


As much of an AMD supporter as i am, wtf. How does a 2900xt put a GTX to shame?

The only thing i agree with is that C2D will prolly price down... prolly not that low though, at least not because of AMD.
May 15, 2007 3:08:24 PM

I stopped going to that site (which was merely for a good chuckle) the day he started letting people make racist statements and not deleting the posts. He's the biggest loser and moron on the 'net.
Related resources
May 15, 2007 5:16:37 PM

Yea, Intel's quads may be glued, but im getting a Q6600 for $266 in july regardless...lol! I Hate this guy!!!

Best,

3Ball
May 15, 2007 5:39:11 PM

Quote:
Yea, Intel's quads may be glued, but im getting a Q6600 for $266 in july regardless...lol! I Hate this guy!!!

Best,

3Ball


If Intel's quad is glued, then what would you call 4x4? Duct-taped? lol

Shakira is just a kook. I love how he proclaims we should all be buying AMD quad-core, when it does not exist.
May 15, 2007 5:50:04 PM

ROFL, that was probably the best comparison of the two I have ever seen. LOL, I am goin to mention that to my roommate...(huge AMD/ATI fanboy) im sure he will get a kick out of that. As long as they are on the same die its all good to me. Im not a fan of ducktape, lol hell I had an early AMD Dual Core before this so I should be used to some form of glue anyways...lol

Best,

3Ball
May 15, 2007 6:16:43 PM

Quote:
Man... the hits just keep coming with this guy!

-------

AMD is indeed in an enviable position (I corrected a spelling error)

I re-iterate my projection that Intel BK by 2Q08.

Once K10 is out, Intel CPUs should all be sold at below $125. We all know this: Intel quad is not really 4, is more like 2.5.

AMD HD 2900XT put Nvidia 8800 GTX to shame


WTF?!, I Like AMD and ATI, but not that much.

"The doll doesn't say anything, because dolls can't talk."
May 15, 2007 6:33:48 PM

You have to wonder if he is joking or what. Its hard to believe that anybody actually agrees with him.

Also, how can anybody dislike duct-tape? Its one of the greatest inventions of the 20th century and probably the best thing to come out of WWII.
May 15, 2007 6:52:52 PM

Quote:
You have to wonder if he is joking or what. Its hard to believe that anybody actually agrees with him.

Also, how can anybody dislike duct-tape? Its one of the greatest inventions of the 20th century and probably the best thing to come out of WWII.


Yep, great for patching someone right up! Wasn't bad for equipment either.
May 15, 2007 7:04:43 PM

Quote:
Man... the hits just keep coming with this guy!

-------

AMD is indeed in an enviable position (I corrected a spelling error)

I re-iterate my projection that Intel BK by 2Q08.

Once K10 is out, Intel CPUs should all be sold at below $125. We all know this: Intel quad is not really 4, is more like 2.5.

AMD HD 2900XT put Nvidia 8800 GTX to shame


As much of an AMD supporter as i am, wtf. How does a 2900xt put a GTX to shame?

The only thing i agree with is that C2D will prolly price down... prolly not that low though, at least not because of AMD.
in power consumition!!! :D 
a c 96 à CPUs
a b À AMD
May 15, 2007 7:21:41 PM

Quote:
As much of an AMD supporter as i am, wtf. How does a 2900xt put a GTX to shame?
...
I think he meant to say 8800 GTS and ejaculated when he saw the Daily Tech Benchmarks a few weeks ago. As configured I don't think it's meant to compete directly with the 8800GTX because of the pricepoint ($440) and memory (512mb).

It sure has body-slammed prices on the 8800GTS, though. EVGA GeForce 8800GTS 640MB 320-bit GDDR3 PCI Express x16 HDCP is now $335 shipped from The Egg
May 15, 2007 7:34:58 PM

Quote:
As much of an AMD supporter as i am, wtf. How does a 2900xt put a GTX to shame?
...
I think he meant to say 8800 GTS and ejaculated when he saw the Daily Tech Benchmarks a few weeks ago. As configured I don't think it's meant to compete directly with the 8800GTX because of the pricepoint ($440) and memory (512mb).

It sure has body-slammed prices on the 8800GTS, though. EVGA GeForce 8800GTS 640MB 320-bit GDDR3 PCI Express x16 HDCP is now $335 shipped from The Egg

8800 has been selling for months. People who bought 8800's aren't going to buy a 2900XT. They trade blows on performance from what i've seen.

If the 2900XT was £20 cheaper than the GTS i'd consider buying it. But its not.

Generic 320MB 8800 GTS's are selling for £180
BFG 320MB 8800 GTS's are selling for £190
Generic 640MB 8800 GTS's are selling for £225
BFG 640MB 8800 GTS's are selling for £260

Generic 2900 XT £270
Sapphire 2900 XT £290

Tell me again...why would I want to buy this card 8O
Another £60 buys a GTX or just get the 320mb GTS which is still proving to be the best card for price perf.
a c 96 à CPUs
a b À AMD
May 15, 2007 7:50:37 PM

1 pound = 2 dollars
ZZF is selling it for around $400US (which would be 200 pounds ???) . . .. sorry don't know where you be . . .
May 15, 2007 7:51:28 PM

to add others to the list....
Quote:
I think AMD's seemingly painful 1Q07 was Hector's plan. By taking a huge hit in 1Q07, AMD builds massive amount of inventory to flood Q2 -- those $59 X2 3600s just keep coming wave after wave. Then in Q3, K10 is out to push all of Intel CPUs down below $100 (except QX6700, which will be sold at $125). Intel's planned price cut in July is too little-- they only cut 50%, they need a 75% cut.


...no wonder Rahul Sood commented, "...except for that guy who writes the Journal of Pervasive 64 bit Computing blog, what on earth is he smoking?"... :lol:  :lol:  :lol: 
May 15, 2007 11:14:13 PM

Quote:
1 pound = 2 dollars
ZZF is selling it for around $400US (which would be 200 pounds ???) . . .. sorry don't know where you be . . .


400.00 USD

=

201.462 GBP

www.xe.com
May 15, 2007 11:24:52 PM

Quote:
1 pound = 2 dollars
ZZF is selling it for around $400US (which would be 200 pounds ???) . . .. sorry don't know where you be . . .


Yep, but the relative pricing stays the same. A 320mb GTS is around $290 over there?
May 15, 2007 11:46:09 PM

Quote:
Man... the hits just keep coming with this guy!

-------

AMD is indeed in an enviable position (I corrected a spelling error)

I re-iterate my projection that Intel BK by 2Q08.

Once K10 is out, Intel CPUs should all be sold at below $125. We all know this: Intel quad is not really 4, is more like 2.5.

AMD HD 2900XT put Nvidia 8800 GTX to shame

:?
May 16, 2007 12:10:06 AM

Quote:
Yea, Intel's quads may be glued, but im getting a Q6600 for $266 in july regardless...lol!

Glue! You hit the nail on the head; this guy's a freakin glue head.

Maybe AMD could do a TV advert with this guy walking the pavement like a street prophet tweaked out of his head on glue, with a sandwich board strapped to his body that proclaims that the end of the world is nigh for Intel and all should repent and buy AMD CPUs. He could be screaming BUY AMD at the top of his voice. That should reassure the investors. :) 

My medication has worn off, I need to go and lay down now…
May 16, 2007 12:13:19 AM

Vern,

Shakiraboob is really nothing more than a delusional heretic stuck in cyberspace.

You can't even call the guy a martyr for AMD since he does not suffer (or does he?). :) 

He has his hand out to AMD hoping that they will throw him an early bone (hardware) so he can drivel about it on his site.

The bad thing is people keep linking/referring to him and be it "positive or negative " he gets attention.

Dang I just replied to a thread about him (/me = contributor :( ).
May 16, 2007 1:27:21 AM

"AMD is indeed in an enviable position (I corrected a spelling error)"

Yeah, being on bottom is always best, as long as your not bottom's up.

"I re-iterate my projection that Intel BK by 2Q08."

With all the major computer manufacturers using Core2 for the business offerings, bankruptcy is no where in the picture.

"Once K10 is out, Intel CPUs should all be sold at below $125. We all know this: Intel quad is not really 4, is more like 2.5."

Would make sense for all Intel chips to be below $125, since all AMD chips already are under $100. (Facetious.)

Intel quad core chips are more like 3.55. Think the typo on his end needs to be fixed.

"AMD HD 2900XT put Nvidia 8800 GTX to shame"

If they were a hundred dollars less, they'd put the 8800 GTS series to shame, hands down, no questions asked. As is, not that bad of a buy. If I had the money, I'd go for them over the GTX at this time, just because they seem to be a better buy right now.
!