Tom's Hardware > Forum > Motherboards & Memory > General Motherboard > 00 usb mass storage devices found and configured

00 usb mass storage devices found and configured

Forum Motherboards & Memory : General Motherboard - 00 usb mass storage devices found and configured

Tom's Hardware: Over 1.4 million members in 6 different countries available to answer all your high-tech questions. Sign up now! Its free!
Word :    Username :           

hello,

im new on this forum and i'm from the netherlands so my english is not so good :na:

pc spec
intel celeron pentium D 3.06 Ghz
1 gb ram pqi
asus p5vdc-x

when im starting my pc i get an error:

00 USB mass storage devices found and configured
usb device over current status detected!!
system will shut power off in 15 seconds.
and im not getting in to the bios or the system wont let me do anything :o

i already tryed to make a bootable floppy but it will not work.
i already tryed with taking the bios battery out and reset the jumper of CLR_RTC
both of this attempts didnt work.

can anyone help me?
send an e-mail with the solution to:
erth4novic@live.nl

any suggestion is welcome!!

with kind regards snoos

Sponsored Links
Register or log in to remove.

dont any1 know

Reply to snoos

(Reply in dutch)

"usb device over current status detected" wil zeggen dat een USB apparaat te veel stroom probeert te verbruiken. Je kan het volgende proberen:

Trek alles op USB uit behalve je toetsenbord. Trek de kabels in je kast die naar de front USB poorten gaan ook uit. Probeer nu je PC op te starten. Is het probleem er nog altijd dan vrees ik dat je moederbord stuk is. Is de fout weg dan is 1 van de apparaten/kabels die je juist hebt uitgetrokken defect. Steek deze dan 1 voor 1 tot je weet welk apparaat dit veroorzaakt.

Probeer ten laatste ook eens met een ander toetsenbord indien mogelijk. (Toetsenborden kan ook ergens defect geraakt zijn)

Reply to VTOLfreak

Welke USB apparaten heb je aangesloten op je PC?

Reply to Nils

ik heb een aantal usb apparaten aangesloten op me pc:

1 muis
1 toetsenbord
1 webcam
1 draadloos netwerk stick

maar als ik alleen de muis en toetsenbord heb aangesloten om te kijken of die wel opstart dan geeft die het nog aan!

Reply to snoos

VTOLfreak wrote :

(Reply in dutch)

"usb device over current status detected" wil zeggen dat een USB apparaat te veel stroom probeert te verbruiken. Je kan het volgende proberen:

Trek alles op USB uit behalve je toetsenbord. Trek de kabels in je kast die naar de front USB poorten gaan ook uit. Probeer nu je PC op te starten. Is het probleem er nog altijd dan vrees ik dat je moederbord stuk is. Is de fout weg dan is 1 van de apparaten/kabels die je juist hebt uitgetrokken defect. Steek deze dan 1 voor 1 tot je weet welk apparaat dit veroorzaakt.

normaal gesproken heb je toch altijd naar je usb56 een kabel lopen met daarin alle stekkers die ervoor bedoeld zijn.
bij mij zitten deze kabels allemaal los mischien is het wel een fout van mij geweest om deze in een verkeerde volgorde te stoppen.
weet jij mischien dan welke de juiste combinatie is?
de kleuren van de stekkers die erin zitten met de namen erbij zijn:
2 zwarte = (i)ground
2 rode = (i) +VCC
2 gele = (i) -D
2 groene = (i) +D

zit hieraan ook een speciale combinatie in?

Reply to snoos

Je hebt zo'n usb kabel waarbij ieder draadje een eigen plugje heeft? Deze plug je in op je moederbord en zorgen er dan voor dat je bv vooraan of achteraan je pc nog wat extra usb poorten hebt. Is dat de situatie bij jou?
Deze draden hebben uiteraard een volgorde. Zolang je niets op die usb poorten aansluit zal je niet merken dat ze verkeerd zitten, maar als je dat wel doet zien dan dat ze in de juiste volgorde zitten.
Kijk eens in je mobo manual. Daar hebt je meestal een schets van zo'n usb aansluiting op je mobo, met bij elk pinnetje geschreven welk draadje erop aangesloten moet worden. Weet ook dat je op zo één moederbord usb plug altijd twee usb poorten hebt.

Reply to Nils

Nog iets vergeten: die plug op het mobo die bij jou usb56 noemt, bevat dus usb poort 5 en 6.

Reply to Nils

ja dat weet ik alleen:
nu krijg ik weer allemaal fout meldingen ik heb eerst alles losgetrokken behalve me toetsenbord.
toen zij die dat die overclocked was
dus ik maar de bios in:D
wat ineens weer kon(A)
nu geeft die aan geen proper boot device.
dus ik denk ff windows cd erin en alles laten detecteren.

toch?

maar toch alvast bedankt(L)

Reply to snoos

jah en dat zijn de front usb aansluitingen.

toch?

Reply to snoos

want op usb76 en de rest zitten allemaal jumpers

Reply to snoos

mensen ik ben nu windows xp aan het installeren:D
dus ik laat horen als ik er klaar mee ben:D

en
HARTELIJK bedankt:D
de computer stond al een tijdje stil:D

:O

HAPPY NEW YEAR (L)

Reply to snoos

snoos wrote :

want op usb76 en de rest zitten allemaal jumpers

Daar mogen helemaal geen jumpers opzitten! Ben je wel zeker dat het niet om die pinnetjes gaat waarmee je de bios kan resetten?

Reply to Nils

ja maar dat zijn toch ook jumpers(A)
soorry voor foute post!!

Reply to snoos

Er kunnen daar in de buurt wel jumpers zitten. Ik ken de layout van alle mobo's niet vanbuiten, maar kijk gwn je mobo manual eens na en zoek uit welke pluggen dat zijn waarop die jumpers zitten en als dat usb's zijn, haal ze er zo snel mogelijk vanaf.

Reply to Nils
Tom's Hardware > Forum > Motherboards & Memory > General Motherboard > 00 usb mass storage devices found and configured
Go to:

There are 1240 identified and unidentified users. To see the list of identified users, Click here.

Please mind

You are about to answer a thread that has been inactive for more than 6 months.
If you still wish to proceed, please ensure that your posting is original and does not duplicate or overlap any prior responses to this thread.

Add a reply Cancel
Sponsored links
  • Ask the community now
  • Publish
Ad
They won a badge
Join us in greeting them