Sign in with
Sign up | Sign in
Your question
Solved

Phenom II 945 bottleneck for 5870?

Last response: in CPUs
Share
October 18, 2009 8:54:27 AM

I just need to know if I need to oc my 945 in order for the 5870 to run better?
October 18, 2009 9:12:24 AM

nope
m
0
l
a b à CPUs
October 18, 2009 4:04:10 PM

You don't have to...
It is a high clocked quad and Games these days runs good on quads...
m
0
l
Related resources
October 18, 2009 8:56:13 PM

a reviewer on you tube stated that the 5870 really prefers over 3ghz cpu's; Is there any truth to that?
m
0
l
October 18, 2009 10:43:39 PM

A reviewer on YouTube..........I'd say you're pretty safe.
m
0
l
October 18, 2009 11:37:31 PM

Lol all these answers were so straight forward. (not being sarcastic it was just funny to see everyone say no so fast)
m
0
l
a b à CPUs
October 19, 2009 1:16:03 AM

yeah it has to be OCed to over 4 ghz and a ipc upgrade to 8 wide
m
0
l

Best solution

a c 127 à CPUs
October 19, 2009 3:57:11 AM

For a 5870 a Phenom II 945 or even a Core 2 Quad 65nm/45nm will still be fine and not present a bottleneck. 3GHz is probably the best starting speed but wont present any noticable benefits unless you are in high res.

Now a 5870X2+ would need a OCed 945/C2Q.
Share
October 19, 2009 6:22:31 AM

Oh sweet. Cos i though i wud be screwed cos the 945 dosnt have an unlocked multiplier
m
0
l
a c 127 à CPUs
October 19, 2009 7:18:30 AM

darkskoliro said:
Oh sweet. Cos i though i wud be screwed cos the 945 dosnt have an unlocked multiplier


You can still OC the 945 pretty well with the base clock, just not as well as a 955BE. I think most 945s can hit 3.6GHz easily.
m
0
l
October 19, 2009 8:02:01 AM

jimmysmitty said:
You can still OC the 945 pretty well with the base clock, just not as well as a 955BE. I think most 945s can hit 3.6GHz easily.


Serious?! The review was harsh then XD
it sed that the 945 was a disappointment with its oc ability and gave it a hiding lol
m
0
l
a b à CPUs
October 19, 2009 8:53:12 AM

945 will OC as well as any 955's will, you only need to be a little more professional to do it ;) 
m
0
l
October 19, 2009 7:42:19 PM

Cryslayer80 said:
945 will OC as well as any 955's will, you only need to be a little more professional to do it ;) 


[:mousemonkey:1]

But to the OP, it will not cause a bottleneck.
m
0
l
October 20, 2009 4:32:11 AM

Cryslayer80 said:
945 will OC as well as any 955's will, you only need to be a little more professional to do it ;) 

so I should wear a suit and tie when I OC? :D 
m
0
l
October 20, 2009 4:43:26 AM

verndewd said:
so I should wear a suit and tie when I OC? :D 


You mean you don't? :heink: 
m
0
l
October 20, 2009 4:45:12 AM

ominous prime said:
You mean you don't? :heink: 

uhhm can I write a short disclaimer and answer that with legal representation like ten years from now? :D 
m
0
l
October 20, 2009 4:48:43 AM

verndewd said:
uhhm can I write a short disclaimer and answer that with legal representation like ten years from now? :D 


:non: 

lol.
m
0
l
October 20, 2009 7:08:04 AM

This thread is the greatest thing I have seen on the internet tonight.
m
0
l
a b à CPUs
October 20, 2009 8:54:16 AM

verndewd said:
so I should wear a suit and tie when I OC? :D 



Lol :lol: 
m
0
l
a b à CPUs
October 20, 2009 9:33:57 AM

verndewd said:
so I should wear a suit and tie when I OC? :D 



Lol, you are right, that did sound stupid. What I meant is that you need to know a little more about what to tweak etc.
m
0
l
a b à CPUs
October 20, 2009 9:54:01 AM

Nice thread BTW
m
0
l
a b à CPUs
October 20, 2009 10:09:32 AM

Cryslayer80 said:
Lol, you are right, that did sound stupid. What I meant is that you need to know a little more about what to tweak etc.


Then again, maaaaybe you could seduce your computer into running higher clocks.

m
0
l
October 20, 2009 2:42:27 PM

amdfangirl said:
Then again, maaaaybe you could seduce your computer into running higher clocks.


Romantic candle light gaming sessions? Or long walks on the beaches of Crysis? :love: 
m
0
l
October 20, 2009 5:40:36 PM

ominous prime said:
Romantic candle light gaming sessions? Or long walks on the beaches of Crysis? :love: 



:lol:  :lol:  :lol: 
m
0
l
a b à CPUs
October 20, 2009 5:45:00 PM

ominous prime said:
Romantic candle light gaming sessions? Or long walks on the beaches of Crysis? :love: 

:lol:  :pt1cable: 


Only one thing, you should edit the map to exclude AI or modify the AI and make Koreans friendly ;)  Also, make them throw flowers at you while you walk into the sunset.
m
0
l
October 20, 2009 7:11:12 PM

shubham1401 said:
Nice thread BTW

THx XD
m
0
l
October 20, 2009 7:11:32 PM

rofl u guys are funy
m
0
l
October 20, 2009 8:00:16 PM

Cryslayer80 said:
Lol, you are right, that did sound stupid. What I meant is that you need to know a little more about what to tweak etc.

uh no it was a monty python moment which is anything BUT stupid :D 
m
0
l
a b à CPUs
October 21, 2009 4:28:07 AM

ominous prime said:
Romantic candle light gaming sessions? Or long walks on the beaches of Crysis? :love: 


I have got to stop looking at myself in the webcam.

Gets scary at times.
m
0
l
a b à CPUs
October 22, 2009 12:13:03 AM

wow i can't believe what is happening to the geniuses of this forum

BWUHHAHAHAHAHA BWUHAHAHAHAHAH!!!
m
0
l
a b à CPUs
October 22, 2009 5:01:33 AM

Must be the bandwidth we're drinking :/ 
m
0
l
October 22, 2009 5:36:25 AM

verndewd said:
uhhm can I write a short disclaimer and answer that with legal representation like ten years from now? :D 

Thats quite alright, our people will get back to your people. [:jaydeejohn:8]
m
0
l
October 23, 2009 3:58:11 AM

Ill find a fanboi to send into the melee' and well do lunch at hooters.
m
0
l
!