Sign in with
Sign up | Sign in
Your question

HD5850 or 5870?

Last response: in Graphics & Displays
Share
February 12, 2010 10:44:07 AM

Hey people :D 

I'm going to buy a HD5870 or 5850. But i can't figure out wich one.
The first one is like 100 euro more then the 5850. And that only for 200 more shader processors and higher clocks.

So, wich one should i buy? Its not because of my budget, i can buy each of them. But when i buy the 5850 i still have 100 euro left.
Wich i can spend on a logitech G15 :sarcastic: 

I can already see the price going down too, it was 295 (i have my cheapy sources :p  ) and now its 293 :lol: 

Anyways, wich one do you advise? + please give arguments :) 



Thanks in advance

More about : hd5850 5870

a b U Graphics card
February 12, 2010 10:55:45 AM

well i bought a 5850 and is EXTREMELY happy with it, the 5870 isnt worth a 100 euro more. and if you want you can overclock the 5850 to be as good or better than a 5870 :) 

i bought the xfx 5850 xxx edition and have overclocked it to 950/1250 @ 1.16 volts and it runs very cool at those settings, in furmark it goes up to about 70c. i get a little over 17000 gpu score in 3dmark vantage :) 
a c 130 U Graphics card
February 12, 2010 10:58:34 AM

The HD5850 indeed is OC'able to HD5870 levels. Don't bother with the HD5870 unless you plan on crossfiring later.
Related resources
a b U Graphics card
February 12, 2010 11:01:36 AM

5850 ftw even if you think of crossfiring imo, it will be much more cheaper than 2 5870s.
a c 130 U Graphics card
February 12, 2010 11:03:00 AM

Crossfiring two HD4350's is cheaper.
a b U Graphics card
February 12, 2010 11:04:21 AM

lol 4350s????? wtf are those, probably not going to be near the performance of 5850s :D 
a c 130 U Graphics card
February 12, 2010 11:05:45 AM

That was an example to point out that, just because something is cheaper, doesn't mean it's better.
a b U Graphics card
February 12, 2010 11:08:07 AM

shadow187 said:
That was an example to point out that, just because something is cheaper, doesn't mean it's better.


hehe, well i wouldnt think that 2 5870s is worth 200€ more than 2 5850s :) 
a c 130 U Graphics card
February 12, 2010 11:12:03 AM

There's also the additional heat output, 2x power requirement, and scaling issues.

Just depends on what games he plays. Crysis, Bioshock, Mass effect, get the 5870 and crossfire later. Source games, Dragon Age: Origins, just get a single HD5850.
February 12, 2010 11:12:54 AM

Thanks everyone! I'm going for the HD5850 and buying an g15 keyboard :) 
a b U Graphics card
February 12, 2010 11:16:30 AM

shadow187 said:
There's also the additional heat output, 2x power requirement, and scaling issues.

Just depends on what games he plays. Crysis, Bioshock, Mass effect, get the 5870 and crossfire later. Source games, Dragon Age: Origins, just get a single HD5850.


Im not suggesting that he crossfires right away, sometime in the future when games dont play very well on a single 5850 :)  anyway 5850 FTW, the 5870 is no way in hell worth 100€ more than a 5870 imo :D  only if your rich i would consider the 5870 but with normal income i really suggest the 5850.
a b U Graphics card
February 12, 2010 11:18:36 AM

Soulmachiklamo said:
Thanks everyone! I'm going for the HD5850 and buying an g15 keyboard :) 


well im glad you decided, you wont be dissapointed :D  if you liked my answer plz mark it as best answer :) 
February 12, 2010 11:56:38 AM

Derbixrace said:
well im glad you decided, you wont be dissapointed :D  if you liked my answer plz mark it as best answer :) 


arrghh, this makes me look like a noob :( 

I dunno how to mark the best answer XD Please forgive me...
Im only member for about 5 days or so :cry: 


If you show me i will :) 
a b U Graphics card
February 12, 2010 12:54:24 PM

ahh no problem, i dont know myself lol, have never done it :D  good luck with your 5850 :) 
!