Sign in with
Sign up | Sign in
Your question

Confirmed Build - Take a look

Last response: in Systems
Share
November 29, 2010 4:55:46 AM

Hi Guys,

You can find my first attempt here.

I did more research and although I had to bang my head a few times from the flood of info, it really has been heaps of fun.

So here's my confirmed build with a plan to purchase next week.

Motherboard - Gigabyte GA-890FXA-UD5
CPU - AMD Phenom II X6 1090T
Graphics - Sapphire HD5870 1G
Memory - G Skill 8G(2x4G) DDR3
PSU - Corsair HX-850
HDD - WD 1TB FAEX Black 64MB
CASE - NZXT Phantom (white)
OPTICAL - LGE BH10LS30 Black BlueRay
KEYBOARD - Logitech G15 Gaming Keyboard Refresh
COOLING - Noctua NF-P14-FLX 140mm (case doesn't come with front fan)


All coming to $1834.95 AUD. Already have the monitor, mouse and Win 7 64bit. 8GB RAM is needed for Adobe After Effects and possibly another 8GB will be purchased next year.

I also plan to OC & CF in the future when the system starts to show it's age hence the 1090T and HX-850. Being the noob that I am 1090T sounded much easier to OC than the 1055T. I did read around about the NZXT Phantom, HAF X and Antec 1200 but chose the NZXT just cos it looks different and I'm not a hardcore enthusiast so I can live with the minor issues that I've read about.

Cheers,
Adrian

More about : confirmed build

November 29, 2010 5:02:38 AM

Hmm for fresh builds these days one would go with the HD 6870 instead of 5870 unless u got a super sweet deal on that 5870 ^^
m
0
l
Related resources
November 29, 2010 9:17:34 AM

batuchka said:
Hmm for fresh builds these days one would go with the HD 6870 instead of 5870 unless u got a super sweet deal on that 5870 ^^


argh!!! hehehe .. .that's part of the headache I had. I read into how adobe after affects CS5 works and how crossfire doesn't improve performance so went with the single 5870 option.

From the hours of reading the 5870 is stronger as a single card option but the 6870 in cf are better although a tad slower but not noticeable.

I don't intend to cf anytime soon :) 
m
0
l
November 29, 2010 9:21:27 AM

gkay09 said:
^
GPU - I would change the graphic card to HD 6870, they scale better compared to the 5870 and are cheaper
http://www.anandtech.com/show/3987/amds-radeon-6870-685...

PSU - IMO even 750HX would suffice for an overclocked setup...

CPU - The 1055T if overclocking would be a very good VFM component...
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-phenom...

HDD - Samsung F3 would be a very good alternative.


Cheers for those links!

I'm still a noob with the whole OC & PSU scene so went with the 1090t which is heaps easier to OC for a beginner like myself. Went with the 850 just to have the extra headroom just in case hehehe. My next area of learning!

Will checkout the F3. Half price compared to the WD.

With these alterations it looks like I'll save about $100 odd. Noice!
m
0
l
November 29, 2010 9:30:42 AM

I would wait for Sandybridge and the Cayman and Antilles gpus if I were you.That translates into the i5 and i7 2xxx series of intel and the 69xx series of amd cards in case you don't know.They will be released in a month and are rumored to perform better than the current cpus and gpusby a large margin.Even if they aren't as impressive or yyouu can't afford them,they will cause price drops worth waiting for. :) 
m
0
l
November 29, 2010 9:38:48 AM

BeCoolBro said:
I would wait for Sandybridge and the Cayman and Antilles gpus if I were you.That translates into the i5 and i7 2xxx series of intel and the 69xx series of amd cards in case you don't know.They will be released in a month and are rumored to perform better than the current cpus and gpusby a large margin.Even if they aren't as impressive or yyouu can't afford them,they will cause price drops worth waiting for. :) 


Thanks for the reminder and good point! I'll probably get the system with some tweaks but may hold off on the GPU.

I really do love the 6000 series but single card performance isn't there for me yet.

Looking forward to the 69xx and see what they bring.
m
0
l
November 29, 2010 9:46:35 AM

dnt said:
Thanks for the reminder and good point! I'll probably get the system with some tweaks but may hold off on the GPU.

I really do love the 6000 series but single card performance isn't there for me yet.

Looking forward to the 69xx and see what they bring.


Take a look at this for sandy bridge.I get your point on the 68xx series.I was looking forward to upgrading my 5850 with the 6850 and then it got released and performed worse :pt1cable:  Thankfully it is the succesor to the 57xx series.
m
0
l
November 29, 2010 10:20:11 AM

BeCoolBro said:
Take a look at this for sandy bridge.I get your point on the 68xx series.I was looking forward to upgrading my 5850 with the 6850 and then it got released and performed worse :pt1cable:  Thankfully it is the succesor to the 57xx series.


Interesting. It sure will give AMD a run for their money. A couple of guys at work would be interested in this. It really does put a spin on when to buy but then again, very eager to get some adobe tutorials under my belt.

Don't know how reputable these guys are but they're saying 13th December for the 69xx release date. Hope it's true!
m
0
l
November 29, 2010 10:24:10 AM

dnt said:
Interesting. It sure will give AMD a run for their money. A couple of guys at work would be interested in this. It really does put a spin on when to buy but then again, very eager to get some adobe tutorials under my belt.

Don't know how reputable these guys are but they're saying 13th December for the 69xx release date. Hope it's true!


I think they're right.I think AMD made an official announcement too,although I'm not sure.That's in a few days though.My wallet ain't gonna be happy wih less $ in it:p 
m
0
l
November 29, 2010 10:34:39 AM

BeCoolBro said:
I think they're right.I think AMD made an official announcement too,although I'm not sure.That's in a few days though.My wallet ain't gonna be happy wih less $ in it:p 


Well that works well for me! Buy system next week and then wait an extra week for reviews & benchmarks with the 69xx the following :)  Should be priced fairly well and probably reduce the cost of my build hehehe :)  Fingers crossed for an early xmas pressie hehehe :) 


Motherboard Gigabyte GA-890FXA-UD5
CPU AMD Phenom II X6 1055T
Graphics Sapphire HD5870 1G
Memory G Skill 8G(2x4G) DDR3
PSU Corsair HX-750
HDD WD 1TB FAEX Black 64MB
CASE NZXT Phantom (white)
OPTICAL LGE BH10LS30 Black BlueRay
KEYBOARD Logitech G15 Gaming Keyboard Refresh
COOLING Noctua NF-P14-FLX 140mm

Total is now AUD$1741.22 - saving of $93.73. Schweeeeeet :D 

Checked out the Samsung F3 as suggested by gkay09 but I want SATA3.
m
0
l
November 29, 2010 10:48:37 AM

For the psu,you could save some money and get the Antec TP 750W.It will be sufficient.

The motherboard is ok although I would get this for the hydra chip.Also if you plan to go trifire in the future,you could get the msi 890 fxa gd70 for 20 bucks more which has 5 pci express 2.0 slots.

Finally,you should consider some better cooling if you will be overclocking like the hyper 212 plus at the very least.

Spoiler
Your nickname,if you write it with greek letters is an acronym for aomething most pwople hate in Greece ;) 
m
0
l
November 29, 2010 11:38:06 AM

BeCoolBro said:
For the psu,you could save some money and get the Antec TP 750W.It will be sufficient.

The motherboard is ok although I would get this for the hydra chip.Also if you plan to go trifire in the future,you could get the msi 890 fxa gd70 for 20 bucks more which has 5 pci express 2.0 slots.

Finally,you should consider some better cooling if you will be overclocking like the hyper 212 plus at the very least.

Spoiler
Your nickname,if you write it with greek letters is an acronym for aomething most pwople hate in Greece ;) 


I'm gonna have to read up on that. Originally went for Antec 750W then to Seasonic x-750W Gold then Seasonic S12-D 750W then Corsair HX750W. All are good but will look further into the Antec.

Hydra chip didn't rate too well on the reviews I came across so I'll bypass on that one for now. As for the 890FXA ... damn! I'll probably upgrade to something similar once Crysis 4 is out hahaha :na:  so I'll stick with the board I have for now.

Yep I've looked into all that cooling solutions and have kept that all in mind with the choices made. Air should be fine for now since the pc is gonna sit in pretty much directly in the firing line of the aircon :D 

Thanks though for all that info! Antec though brings it down to $1690.75 - saving of $144.20 AUD. This will make the wife happier hahaha :na: 

Gonna checkout what my nickname is in greek letters and find that translation!
m
0
l
!