$600 Christmas Gaming Build PC Help/Advice Needed Please!!!

So my friend wants to build a gaming pc.
His Budget is $600

He wants a AMD Processor
and Preferably 6870 video card or better
He wants to get all the parts from Newegg
He has the preferials and the OS

I cant seem to find the perfect build for him. But i know you guys can :bounce: so can you please make me one real quick ordering it by tomorrow night
14 answers Last reply
More about christmas gaming build help advice needed please
  1. His fixation on a 6870 will drive the build about 100 bucks over budget... If he's fine with a Micro-ATX mobo (no future expansion beyond more RAM)...

    CPU: AMD Phenom II X4 955 (combo saves 10 bucks)
    GPU: Radeon 6870
    MOBO: Asus M4A78LT-M
    RAM: Ripjaws RAM
    HDD: Spinpoint 320 GB
    Optical Drive: Your choice of cheap super-multis, all sub-20 bucks.
    Case: HAF 912
    PSU: Corsair 500W

    Cost: $660, before -$30 from 6870 and PSU rebate and whatever shipping adds.

    Can you convince him to 'downgrade' to a 6850? It's still a competent card. Or maybe an Nvidia GTX 460?
  2. YEah can u show me a build with GTX 460 and the case doesnt have to be so advanced. Also my friend isnt planning on upgrading much so that mobo is good. as for the CPU u can go lower as long it doesnt bottleneck
  3. japjeev said:
    YEah can u show me a build with GTX 460 and the case doesnt have to be so advanced. Also my friend isnt planning on upgrading much so that mobo is good. as for the CPU u can go lower as long it doesnt bottleneck


    Well, the case isn't 'advanced', it's actually rather small and barebones for a gaming rig...

    Anyways, just follow the "good" chart on this guide.

    Going with a lesser CPU would bottleneck a 6800 series or 460+.

    I mean, it's unfortunate, but he can not expect $800 system performance for something $200 cheaper. He's gotta accept a compromise on his GPU, or increase his budget.
  4. Ok. How about this:

    Athlon II X3 450 + MSI 880: $146.98
    http://www.newegg.com/Product/ComboDealDetails.aspx?ItemList=Combo.573214

    Rosewill Destroyer: $44.99 (39.99 with Newegg discount code)
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16811147144

    4 pk of 120mm fans: $6.99
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835200061

    4GB DDR3 RAM: $41.99
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820146748

    Antec Neo Eco 400W PSU: $44.99
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817371029
    (Alternately, the Xigmatek 500W model is the same price)

    Gigabite HD 6850: $179.99
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814125348

    Samsung F3 1TB Hard drive: $69.99
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822152185

    lite-on 24x DVD burner: $19.99
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16827106334
    (chosen for free shipping)

    total: $555.92 ($550.92 w/ code)
    and free shipping on everything!


  5. true quad/Best 460 card
  6. WHat is so good about that 460? and why not 6850?
  7. Hmm then i would jus get a 6850 but whats wrong with a powercooler?
  8. japjeev said:
    Hmm then i would jus get a 6850 but whats wrong with a powercooler?


    you just usually wanna stay away from that brand and go with one of the better ones. like HIS,MSI,Gigabyte,Asus,Saphire atleast when looking at ATi GPU's.
  9. Okay then i will get a HIS 6850 would that make it a good build?
  10. should be fine
  11. yup what Screwy said.
  12. I have had a couple (more than 1 is plain embarrassing) PowerColor GPU's. Unless you like cheap crap, listen to what they said and don't get it!

    Also, I don't consider myself and ATI or nVidia fanboi (I *AM* a Gigabyte fanboi!!). I had never used nVidia until I got a 570 about a week ago (recently I had ATI 5770s, 5870 and a 6850) and I really really like the nVidia a LOT.
Ask a new question

Read More

Build Gaming Systems Product