Sign in with
Sign up | Sign in
Your question

Powers of Ramdisk (LOL)

Last response: in Memory
Share
a b } Memory
April 24, 2012 12:26:28 PM

Just an amusing speed, as I tried out setting up a RamDisk :)  unbelievable speeds haha



If only this was achievable normally :)  Maybe in 20years! haha.

More about : powers ramdisk lol

a b } Memory
April 24, 2012 12:31:50 PM

Ahhh, if only I had the money for 64 gigs of ram + a compatible motherboard... mmmm

(/drool)
a b } Memory
April 24, 2012 12:34:05 PM

Haha so true :)  I wonder if you can boot off a ramdisk? Im not so sure :( 
Related resources
Can't find your answer ? Ask !
a b } Memory
April 24, 2012 12:36:22 PM

constepatdyak said:
Haha so true :)  I wonder if you can boot off a ramdisk? Im not so sure :( 


You can't cold boot from a ramdisk, as ram is nonvolatile ... for now...
April 24, 2012 12:54:45 PM

can you boot from it? (im thinking ramdisk+OS=WINNING)
April 24, 2012 12:55:42 PM

^sorry i didnt see the previous response

a b } Memory
April 24, 2012 12:59:46 PM

mouse24 said:
You can't cold boot from a ramdisk, as ram is nonvolatile ... for now...


Yeah...that's what I was thinking. So you can load apps from it then? Like adobe photoshop? The partition has an option to be permanent, at least in DataRam software. Would be nice to see photoshop load in 1 second
a b } Memory
April 24, 2012 1:00:12 PM

alvine said:
^sorry i didnt see the previous response


I don't know the exact specifics but you can put your OS on the drive -somehow- but you just cant have your os on it permanently (IE you just can't put the os, turn pc off, turn on and go to work directly to your ram disk, you would have to reinstall every single time)

Pretty sure it would work well with a custom imaged drive though.

@const, I'm sure you could but I don't know anything about dataram software unfortunately. I assume (the partition) its like any other HD where you just tell the install program where you want it to make the directories.
April 24, 2012 1:19:32 PM

i was watching motherboards dot org youtube video talking about this technology and the asus rep said the ramdisk is being stored to the hard drive before turn off so your information is stored. it just sounds like it will take a lil bit longer for the hard drive to transfer your virtual drive back to ram on boot
a b } Memory
April 24, 2012 1:21:32 PM

^ interesting info :o 

Btw, is motherboards.org the guy that never blinks? lol
April 24, 2012 1:25:16 PM

yeah he never blinks and he never stops moving his arms xD
April 24, 2012 1:43:07 PM

Sorry to rain on your parade but...

Isn't this a more manual version of Superfetch? RAM disk boot using data from a hard drive is comparable to wake from hibernate...

Quote:
Would be nice to see photoshop load in 1 second.

Mine literally loads in 1 second after superfetch does its thing...
a b } Memory
April 24, 2012 1:49:08 PM

Nah, wasnt about booting stuff off it...just amazed at the speeds after a friend told me to try it out
April 24, 2012 2:09:42 PM

whoa whoa whoa you have spoiled our parade.
!