Sign in with
Sign up | Sign in
Your question

Good, quality cheap case

Last response: in Components
Share
February 21, 2012 6:19:19 AM

Im looking for a new case for my PC, all i have now is a generic black case. i would like a case that is visually appealing, has good airflow, good cable management, and good quality. by budget is around $120 USD, any suggestions?

thanks :D 
Related resources
February 21, 2012 6:41:40 AM

i did look at that but its not to my taste, any more recommendations?
m
0
l
February 21, 2012 7:00:07 AM

What sort of case are you looking for?
Gamer style or more elegant
m
0
l
February 21, 2012 7:06:16 AM

i quite like my new case

antec 300
m
0
l
a b ) Power supply
February 21, 2012 7:15:56 AM

Fractal Design Define R3 or XL.
m
0
l
a b ) Power supply
February 21, 2012 8:20:22 AM

Wow that Level 10 is ugly.
m
0
l
a b ) Power supply
February 21, 2012 8:22:02 AM

^it's personal choice!BTW i don't like any Level 10 series case.
m
0
l
a c 110 ) Power supply
February 21, 2012 9:22:16 AM

Corsair 400R, 500R
m
0
l
February 21, 2012 10:23:06 PM

Would say something cooler master, but this guy is my mate and he doesnt have a massive budget, can't afford to ship in HAF 922 or anything like that (to NZ), can't get them new any longer. He says he's looking at Storm Scout or similar (stretching the budget).. Anyone know how good they are?
m
0
l
a b ) Power supply
February 21, 2012 10:35:51 PM

I have the storm enforcer and love it. It was a breeze to work in, and it's also partly tool-less.
m
0
l
a c 274 ) Power supply
February 22, 2012 5:48:59 AM
a b ) Power supply
February 22, 2012 1:32:27 PM

^and it sucks! atleast IMO.storm enforcer is better.
m
0
l
a b ) Power supply
February 22, 2012 1:39:52 PM

far beit for me to disagree with the king of pop but at least looks wise I prefer the carbide imo . as far as functionality goes ill have to read up .
m
0
l
a b ) Power supply
February 23, 2012 1:08:01 AM

^see 400R and 500R are good cases.but 300R is a bit more kinda you know less quality i think.storm enforcer is easier to work in.it's bigger wider and definitely looks better than 300R.it also has side panel.add this fans at the top and you never face any cooling problems-
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168...
all the best to OP.
m
0
l
a b ) Power supply
February 23, 2012 9:51:43 AM

ding ding ding ... ^ good answer mj
m
0
l
a c 274 ) Power supply
February 23, 2012 10:03:03 AM

DING DING suggested it a day and a half ago!
m
0
l
a b ) Power supply
February 23, 2012 10:07:50 AM

Hmmm well yes it appears you did . ding ding retracted mj and kudos to you davcon:) 
m
0
l
a b ) Power supply
February 23, 2012 2:13:19 PM

by the way,........
HELLFIRE is here baby.....................!!!!!!!!!!!!!!!
;) 
just messin!
cheers!
m
0
l
February 23, 2012 7:39:10 PM

check out the 430 Elite, if your needs arent major. very sweet budget case with MANY options. just about 50 bux!
m
0
l
a b ) Power supply
February 23, 2012 10:46:47 PM

davcon said:
DING DING suggested it a day and a half ago!

i agreed with you and it seemed your post was ignored so i thought i would reiterate it.
m
0
l
February 26, 2012 5:05:39 AM

Because Internet Cable seems to be ignoring you guys and I am telling him everything on your behalf, he says thanks.

He thinks Storm Scout, he doesnt like the Enforcer, saying it looks too much like my old HAF 922 (not sure why, not that close) and an Elite 430 doesn't have the airflow he needs.

He needs something decent size anyway, because he's borrowing one of my 6950s, and my Asus cards only just fit in my old HAF 922 anyway....



He's ridiculously picky and seems to ignore all good advice, so he said no to the Antec...

So Storm Scout is what it looks like.... Not a bad case by all standards though. As for the Corsairs, I dunno, he's kinda iffy about them.

By visually appealing he means Raidmax Aeolus looks or better, or something else has to make up for it. But thanks anyway.

Thanks Davcon for looking at all those NZ sites for us, really the good ones are playtech.co.nz computerlounge.co.nz and pbtech.co.nz (kinda the neweggs of NZ), none of which stock 1100 or 300 as far as I know.
m
0
l
February 26, 2012 5:14:32 AM

A cardboard box + fan would be cheapest IMO.
m
0
l
!