Im a noob is this a good computer for gaming?

Below are the features. In total with shipping and handling + taxes it was 1,660 total. Good deal? Good for gaming? How fast can it run like battlefield 3 and how high graphics, and same for swtor and gw2 upcoming.

Selected Features:
2nd Generation Intel(R) Core(TM) i7-3820 processor [3.6GHz, 10MB Shared Cache]
12GB DDR3-1600MHz SDRAM [4 DIMMs]
FREE UPGRADE to 2TB hard drive from 1TB
3GB AMD Radeon HD 7950 [Dual Bracket, DVI, HDMI, 2x mini-DP]
Beats Audio (tm) -- integrated studio quality sound
15-in-1 memory card reader, 4 USB 2.0 (front), 2 USB 3.0 (top)
Windows 7 Home Premium [64-bit]
Microsoft(R) Office Starter: reduced-functionality Word & Excel w/ ads. No PowerPoint or Outlook
No secondary hard drive
Premium HP keyboard and optical mouse
Premium Wireless-N LAN card and Bluetooth(R )(2x2)
SuperMulti DVD Burner
600W Power supply
FREE Adobe(R) Premiere Elements & Photoshop 10 [$149 value]
No additional security software
No TV Tuner
Included Features:
Type: Top performance PC
Chassis: uATX
Memory card reader: 15-in-1 media card reader
Processors: Intel 2nd gen Core
Total memory slots: 4 DIMM
Ports: 2 USB 2.0 Front I/O, 2USB 3.0 HD, HM Top I/O
Audio: Beats(TM) audio
Total slots: 2 PCIe x16, 2 PCIe x1, 1 mini card
Power supply: configuration dependent
Dimensions: 16.22"(L) x 6.88"(W) x 16.34"(H/D) approx.
Wireless LAN: Optional
Network interface: Integrated 10/100/1000Mbps (Ethernet)
Software kit: HP Pavilion bundle
DVD/CD burner software: Included
Security software: Norton Internet Security 15-month subscription
Tools: Desktop icon for built-in desktop Help and Support Center
Warranty: 2-year In-Home limited hardware warranty
Support: 1-year limited software, 2-year limited hardware support
11 answers Last reply
More about noob good computer gaming
  1. I know you said you're a noob, but do you have any interest on putting together a build yourself? You'll save a ton of money, and get to pick exactly what you want. If you don't want to, I completely understand, but just thought I'd mention it anyways.
  2. nah i already bought this. i had no interest in building one myself at all. i did customize this pc myself tho.
  3. Yeah i would have to agree..... For that price you could have an exponentially better system... But a decent system none the less
  4. Oh, sorry! I misunderstood the post, I thought you were asking beforehand whether to get the computer or not. That being said, that's a great machine man. You'll be able to run pretty much anything you throw at it.
  5. Ok thanks a lot.
  6. Do you mean if i built one i could have had a better system, or if i bought a different computer?
  7. both
  8. i could still cancel the order or return it, as i got it from costco. if you could link me to some better buys for that price i'd appreciate it. im not building one
  9. i could still cancel the order, can u link me any computers at that price that are better?
  10. if you arent trying to buy the parts and put them together then... id try cyberpowerpc.com and build one there they build it and then send it to you
  11. Yep, Cyberpower has good prices, and I believe they are also doing specials for 4th of July. It's definitely worth checking out.
Ask a new question

Read More

CPUs