Off-line Login funktioniert nach ca. 1 Stunde nicht mehr

Guest

Guest
Archived from groups: microsoft.public.windowsxp.general (More info?)

Hallo,

Ich hab ein seltsames Problem:

Ich hatte ein Windows XP Laptop ganz normal installiert und mich mit
mehreren Benutzer-Accounts in ADS angemeldet - um die Accounts-Einstellungen
lokal zu speichern. Ohne Netzwerk kann ich mich dann nur innerhalb einer
Stunde anmelden. Beim Versuch nach einer Stunde ohne Netzwerk kommt die
Fehlermeldung "Login nicht möglich, da kein Domain-Controller vorhanden"
o.ä. Mit Netzwerk funktiert aber alles wieder einwandfrei.

Woran kann es liegen?
Wo und wie kann man diese Einstellungen ändern?

Gruß
John

Guest

Guest
Archived from groups: microsoft.public.windowsxp.general (More info?)

Besuchen Sie bitte den deutschen Windows XP Nachrichten Gruppe:

--
Carey Frisch
Microsoft MVP

> [...]

Guest

Guest
Archived from groups: microsoft.public.windowsxp.general (More info?)

Hi Carey,

Thanks for your suggestion.

Could you please also answer the english version of my question from
yesterday?

Thanks in advance!

Leo

"Carey Frisch [MVP]" <cnfrisch@nospamgmail.com> schrieb im Newsbeitrag
> Besuchen Sie bitte den deutschen Windows XP Nachrichten Gruppe:
>
> --
> Carey Frisch
> Microsoft MVP
> Windows XP - Shell/User
> Microsoft Newsgroups
>
> -------------------------------------------------------------------------------------------

> Accounts-Einstellungen

Malke

Distinguished
Apr 6, 2004
3,000
0
20,780

John Smith wrote:

> Hi Carey,
>
> Thanks for your suggestion.
>
> Could you please also answer the english version of my question from
> [...]

Leo, I don't see an English version of your question. Here is what I
see:

Malke
--
Elephant Boy Computers
www.elephantboycomputers.com

Guest

Guest
Archived from groups: microsoft.public.windowsxp.general (More info?)

Hello Malke,

Thanks for your response!

Sorry, I meant my second message with the subject "Off-line Login does not
work after 1 hour "

Here you are:

"...Hello,

I have a strange problem:

I installed Windows XP on a laptop, I can login in ADS with several
different domain accounts.

But I can login without network only during an hour.
In an hour I'm getting the error message "Login is not possible because
there is no domain controller" or the like.
Login is working again only with the network.
Then again an hour without network etc.

What can be the reason?
How can I change this?..."

Thanks in advance,